Waarom je ineens niets meer voelt (en hoe je terug verbinding maakt)

21-06-2026
hoe terug verbinding maken
hoe terug verbinding maken

Er zijn momenten waarop mensen zeggen:

"Ik voel niks meer."

"Ik ben precies afgesloten."

"Ik kan niet meer bij mijn intuïtie."

"Het is leeg."

En dat kan beangstigend zijn, zeker als je iemand bent die normaal veel voelt.

Maar heel vaak is dit geen fout.

Het is een bescherming.

Wanneer je systeem "uit" gaat

Als er te veel is geweest—prikkels, emoties, stress, keuzes, druk—kan je systeem één ding doen:

afsluiten.

Niet omdat je kapot bent.

Maar omdat je lichaam slim is.

Het kiest voor minder input, zodat je kunt overleven.

De valkuil: jezelf forceren om weer te voelen

Dan gaan mensen:

  • mediteren "om iets te voelen"
  • analyseren "waarom het weg is"
  • zichzelf pushen naar openheid

Maar dat werkt zelden.

Wat werkt wel?

Rust, ritme, veiligheid.

En daar begint het opnieuw bij jouw blauwdruk:

  • wat herstelt jou echt?
  • wat maakt jou weer aanwezig?
  • wat opent jou zonder te overlopen?

Terug verbinding maken = klein en concreet

Niet groot. Niet magisch.

Klein:

  • één wandeling zonder input
  • één grens die je bewaakt
  • één keuze die klopt
  • één moment dat je lichaam voelt: "oké, ik mag zakken"

Als je weer verbinding wil, moet je systeem eerst geloven dat het veilig is.

Wil je weten wat jouw blauwdruk zegt over dit thema? Start met de Alignment sessie / Blauwdrukscan (beste start). Plan via de online agenda op de contactpagina. Contact

Wil je eerst zelfstandig starten? Bekijk de online tools & readings: Online winkel

In alignment,

Tamara

Herstel je blauwdruk. Bevrijd je leven. Word de architect van je eigen Zielenreis.

PS

Twijfel je welke sessie je moet kiezen? Start altijd met de Alignment sessie / Blauwdrukscan.

Share